شناسهٔ خبر: 174028 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان:

۱۰ پروژه راهسازی در محور طریق الحسین (ع) در حال اجرا است

راه چزابه خوزستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۱۰ پروژه راهسازی در محور طریق الحسین (ع) در حال اجرا است و برخی از آنها تا پیش از اربعین به بهره برداری می رسند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، رحمان بهرامی امروز در خصوص اقدامات انجام شده در محور طریق الحسین (ع) (اهواز – چذابه) در آستانه اربعین حسینی اظهار کرد: امروز عملیات اجرایی و آسفالت پل سابه تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: محور اهواز - سوسنگرد - چذابه یکی از محورهای مهم و استراتژیک استان است که در بحث ترانزیت کالا و مسافر از طریق پایانه چذابه به کشور عراق و به ویژه تردد کاروان راهیان نور و اربعین حسینی از ویژگی خاصی برخوردار است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: طول این محور ۱۱۴ کیلومتر است که بیش از ۹۵ درصد آن چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

بهرامی اضافه کرد: در این محور چهار پل داریم که امروز پل سابله تکمیل شده است، پل حمیدیه نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حمل و نصب تیرها در محل پروژه هستیم؛ بنابراین تلاش می‌شود تا بیست‌وپنجم مرداد با نصب تیرها زیر بار ترافیک برود و به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: پل سوسنگرد نیز ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا اربعین حسینی سال آینده به بهره‌بردای می‌رسد، عملیات حفاری پل بستان نیز به تازگی آغاز شده است و تا اربعین حسینی سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ۱۰ پروژه فعال در این محور دارد که بیشتر پروژه‌ها در محدوده بستان به چذابه هستند و برنامه‌ریزی شده است تا این پروژه‌ها تا بیست‌وپنجم مرداد به بهره‌برداری برسد.